מומלצים |
מומלצים |
אחת השאלות הראשונות שכל בעל רכב חשמלי חדש שואל את עצמו היא “כמה זמן לוקח להטעין את הרכב?" התשובה משתנה בהתאם למקום שבו טוענים, לסוג העמדה, לגודל הסוללה וגם ליכולות של הרכב עצמו.
בעמדות AC ביתיות שמחוברות ישירות לחשמל הביתי, ההספק לרוב נע בין 7.4kW ל-11kW. מדובר בפתרון הנפוץ ביותר לשימוש יומיומי – מחנים את הרכב בערב, ובבוקר הסוללה מלאה ומוכנה לנסיעה.
בעמדות AC ציבוריות כמו בחניונים, תחנות דלק, קניונים או במקומות עבודה, הטכנולוגיה זהה – גם כאן הטעינה מתבצעת בקצב דומה לעמדות הביתיות.
לעומת זאת, בעמדות DC מהירות ואולטרה מהירות תהליך הטעינה מתבצע בצורה שונה. כאן העמדה עוקפת את המטען המובנה ברכב ומזינה את הסוללה ישירות בזרם ישר. התוצאה: טעינה מהירה בהרבה, שמאפשרת להוסיף עשרות קילומטרים לטווח הנסיעה תוך חצי שעה בלבד. בעמדות אולטרה מהירות 150kW) ומעלה), רכב שתומך בכך יכול להיטען ב-20-30 דקות בלבד.
מה שמבדיל בין עמדות AC ל-DC הוא אופן ניהול החשמל בדרך לסוללה : בעמדות AC החשמל עובר דרך המטען הפנימי של הרכב, מה שמגביל את הקצב לפי היכולת של הרכב. בעמדות DC ההמרה מתבצעת בעמדה עצמה, והרכב מקבל ישירות את ההספק הגבוה. לכן בעמדות מהירות אפשר לראות קפיצה משמעותית בקצב הטעינה.
טעינה ביתית בהספק של 11kW תמלא סוללה ממוצעת של 60kWh תוך כ-5-7 שעות. אם מדובר בעמדה חלשה יותר, של 7.4kW זה עשוי לקחת 8-10 שעות – זמן הטעינה המתאים ללילה שלם.
בטעינה ציבורית מהירה (DC) מתקבל יתרון ברור בזמן הטעינה: טעינה מ־20% ל־80% אורכת לרוב 30-4- דקות, בעמדות של 50kW. בעמדות אולטרה מהירות של 150kW ומעלה, אם הרכב תומך בכך, אפשר לקצר את הזמן לכ-20 דקות בלבד.
טעינה נכונה לא תלויה רק בעמדה, אלא גם בהרגלי השימוש והניהול היומיומי. בסקאלה אנרגיה תקבלו את כל הליווי – מצוות ייעוץ שיסייע בבחירת העמדה הנכונה, דרך התקנה על־ידי חשמלאים מוסמכים, ועד תמיכה טכנית ושירות מתמשך – כדי שתוכלו ליהנות מטעינה חכמה, יעילה ובטוחה בכל יום.